En de prijs gaat naar… Amerpodia!
Afgelopen week hebben drie locaties van Amerpodia de MeetingReview Provincieprijs gewonnen. Op MeetingReview kunnen locaties worden beoordeeld op het boekingsproces, de locatie, de zaal en eten & drinken. De Nieuwe Liefde, Rode Hoed en Compagnietheater kwamen hier in de top tien terecht. Genoeg reden om met Sales & Events Manager Dennis Scheffers een glas champagne te drinken en het te hebben over deze mooie winst.
Hi Dennis, gefeliciteerd! Hebben jullie het een beetje gevierd?
Absoluut! We zijn hartstikke trots op het behalen van het brons in de categorie ‘XL tot 500 personen’ en hebben deze award dan ook meteen een mooi plekje gegeven midden in de kantoortuin. Zo ziet iedereen meteen dat onze inzet wordt gewaardeerd door onze opdrachtgevers en dat zorgt natuurlijk voor een glimlach op de gezichten van ons hele team. In de afgelopen twee jaar heeft het Compagnietheater onder de vlag van Amerpodia een behoorlijke groei doorgemaakt. Het is fijn om te zien dat dit zijn vruchten afwerpt. Uiteraard is er altijd ruimte voor meer groei en met zo’n jong, divers en ambitieus team als dat van ons gaat dat dan ook zeker lukken. Volgend jaar gaan we voor goud!
Amerpodia haalden driemaal de top 10 met drie verschillende huizen. Hoe realiseren jullie dit?
Onze kracht ligt in het feit dat het team van Amerpodia veel doorgewinterde krachten kent, maar de bedrijfsprocessen nog relatief jong zijn. Kortom: een jonge organisatie met een divers team, waar veel ruimte ligt voor nieuwe ideeën en producten. Ik merk dat juist het meebewegen met de huidige markt mijn werk zo afwisselend maakt. Als team zoeken wij vrijwel dagelijks naar mogelijkheden om onze werkwijze te optimaliseren aan de hand van input die wij krijgen – door bijvoorbeeld tools als Meetingreview.
Daarnaast vormen wij met de verschillende huizen een krachtig collectief; nergens anders in Amsterdam vind je een organisatie met vier iconische, historisch rijke panden aan de Amsterdamse grachten. Het opvallende is dat de zalen bekender zijn bij het Nederlandse publiek dan veel mensen weten. Er zijn heel wat huiskamers die de beroemde Oosterhuiszaal van de Rode Hoed weleens voorbij hebben zien komen op TV: in de jaren ’90 met Sonja Barend, maar ook recentelijk tijdens het debat tussen Rutte en Baudet. Deze zaal ademt historie en het 17e eeuwse (originele) pijporgel werkt als de perfecte achtergrond voor een chic galadiner. Dat dit dan ook nog eens voor 450 man kan, maakt het een werkelijk unieke locatie in de binnenstad. Zoals je al hoort, ben ik heel trots op de panden en bijkomende zalen in ons portfolio!
De diversiteit tussen de panden zorgt dat onder de wimpel van Amerpodia met veel diverse opdrachtgevers kunnen meebewegen. Ben je op zoek naar een galerie-achtige setting, met veel wit en strakke lijnen? Dan is De Nieuwe Liefde juist weer uitermate geschikt. Ga je voor een meer industriële look & feel? Dan neem ik je graag mee naar het Compagnietheater.
Maar… Alle ogen zijn natuurlijk gericht op de heropening van ons 4e pand – en mijn persoonlijke favoriet – Felix Meritis. Dit icoon van Amsterdam, met onder andere haar beroemde concertzaal wordt begin volgend jaar feestelijk uit de steigers onthuld. Je staat hier echt midden in de geschiedenis, wist je bijvoorbeeld dat de negende van Beethoven hier voor het eerst is uitgevoerd? Over de opening mag ik nog niet teveel zeggen. Maar ik kan je wel beloven: het wordt GROOTS!
Welke evenementen van het afgelopen culturele seizoen, hebben extra veel indruk op jou gemaakt?
Mijn persoonlijke favorieten zijn heel divers. Op nummer 1 staat voor mij toch wel de presentatie van de nieuwe CEO van Booking.com in het Compagnietheater. Dit was een super last minute event, waardoor iedereen heel snel moest schakelen. Schouders eronder en knallen: dat was (en is) het motto van het productieteam van Amerpodia. Op dat soort momenten merk je dat wij als team gewoon heel goed op elkaar ingespeeld zijn.
Het tweede event heeft een legendarisch gehalte bereikt binnen de organisatie. De Grand Final van de Bacardi Legacy Global Cocktail Competition is een nieuwe maatstaf geworden. Tijdens dit evenement werd de Rode Hoed omgetoverd tot super extravagante cocktail club waarbij de beste cocktailshakers ter wereld het tegen elkaar opnamen en de meest bijzondere creaties maakten.
Het laatste evenement op mijn lijstje is een kleiner en intiemer evenement. Namelijk een training van één van onze vaste opdrachtgevers in De Nieuwe Liefde – waarbij ook enkele werknemers van ons waren uitgenodigd. Doordat wij hier zelf bij aanwezig waren, kregen we de kans om een keer van buiten naar binnen te kijken en te ervaren hoe het is om als gast aanwezig te zijn bij een evenement in De Nieuwe Liefde.
Wat mij daarbij met name opviel? Dat deze locatie ook als stille onzichtbare kracht kan fungeren, juist omdat er zo weinig afleidingen zijn. Je kunt het pand maken wat jij ervan zou willen: het kan een canvas voor de branding van jouw bedrijf zijn of – zoals hier het geval was – een baken van rust. Het voelde voor mij in ieder geval als de perfecte omgeving voor intensieve trainingen met stevige thema’s.
Dennis
Sales & Events Manager
Wil jij in onze prijswinnende zalen wat organiseren?
Vul het formulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.