Culturele Marketeer
Ben je een creatieve geest met een voorliefde voor theater, kunst, literatuur en maatschappelijk debat? Een handige harry online, met een vlotte pen? Weet je hoe je aandacht in de pers krijgt en vind je het leuk om data gedreven campagnes op te zetten? Dan vinden wij je waarschijnlijk leuk!
Voor de heropening van onze culturele hotshot/spot Felix Meritis in maart 2020 zoeken we een culturele marketeer die houdt van nieuwe dingen opzetten en zijn/haar/hun weg kent in het Amsterdamse culturele veld.
Wie zijn wij?
Wij zijn Amerpodia, bestaande uit Rode Hoed, Felix Meritis, De Nieuwe Liefde en het Compagnietheater. Via kunst, lezing, debat, festivals, workshops, talkshows en meer bespreken we thema’s en vraagstukken van vandaag:
- Skin Deep
- What ISH Gender?
- De Schoonheidssalon
- Queercore
- CT Cinematic Wan Pipel
- Me, Myself and A.I. (Openingsfestival Felix Meritis maart 2020)
Om deze en andere programma’s te promoten en de juiste doelgroepen te bereiken zoeken we een PR & Marketing manager. Dit is ter vervanging van een collega voor een periode van 5 maanden (in freelance- of dienstverband). De focus ligt op de huizen Compagnietheater en Felix Meritis.
Je hebt de volgende verantwoordelijkheden:
- Het marketen van onze culturele programmering en bijhouden van budgetten;
- Onderhouden van relevante PR-relaties met media- en samenwerkingspartners;
- Bedenken en uitwerken van relevante content: denk aan interviews met makers, achtergrondverhalen, etc.
- Verkennen van (nieuwe) doelgroepen en markten;
- Schrijven van pakkende communicatieteksten zoals mailings, social media berichten, persberichten, etc.;
- Opzetten, analyseren en optimaliseren van (online- en social) campagnes.
- Analyseren van (ticketing)data om inzicht te verkrijgen in onze bezoekers.
- Begeleiden van één stagiair culturele programmering voor Compagnietheater en Felix Meritis.
Onze ideale kandidaat:
- Je hebt ervaring met content marketing en weet hoe je de juiste doelgroep bereikt en raakt.
- Je hebt enige ervaring met Google Analytics, SEO, SEA, online- en social campagnes.
- Je schrijft scherpzinnige, originele teksten en denkt buiten de gebaande paden.
- Je schuwt datamateriaal en data-analyse niet en wordt enthousiast van statistieken.
- Je hebt geen 9-17 mentaliteit en vindt het leuk om met regelmaat in de avonden bij de programma’s aanwezig te zijn.
- Je kent het Amsterdamse culturele veld en blijft graag op de hoogte van nieuwe initiatieven en ontwikkelingen in de markt.
Opleiding & ervaring:
HBO/WO, richting marketing/communicatie, online/digitale media, cultuurmanagement of andere cultuurstudie etc. Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring. Ervaring met WordPress, Mailinglijst en Ticketmatic is een pré.
Wij bieden:
Een interessante en uitdagende baan in een dynamische omgeving in ons team Marketing & Communicatie. Het gaat om een freelance overeenkomst of kort contract voor 5/6 maanden van januari tot juli op basis van een 36-urige werkweek tegen een marktconform salaris (e.e.a. afhankelijk van ervaring, opleiding en leeftijd).
Daarnaast heb je (gratis) toegang tot onze programma’s, krijg je de mogelijkheid tot volgen van trainingen en organiseren we regelmatig gezellige borrels!
Reageren?
Stuur voor 2 december je CV en motivatiebrief t.a.v. Rozemarijn Vermeulen naar: sollicitaties@amerpodia.nl.
Voor meer informatie kun je ook telefonisch contact opnemen met Marlies Vriesendorp (hoofd Marketing & Communicatie) op 0643103111.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.