Direct telefonisch contact: +31 20 589 16 80

COVID-19 richtlijnen

Veiligheid voorop

Met ruim 650 evenementen per jaar is hygiëne altijd een belangrijk onderdeel geweest bij Amerpodia. En ook nu volgen wij de richtlijnen van het RIVM omtrent evenementen strak op. Zo garanderen wij te allen tijde een veilige afstand, duidelijke routing, aandacht voor hygiëne en catering op maat. Maar ook communicatie richting de gast dankzij een Hygenics Host maakt dat alle evenementen soepel verlopen.

Wat kan je van ons verwachten?

Een team aan Sales & Events Managers denkt vol inspiratie en creativiteit met je mee voor een passend concept voor jouw evenement. Denk aan een variant waar online en offline elkaar ontmoeten of een evenement waarbij je volledig online of volledig offline gaat. Bij een offline evenement, wordt er altijd op de volgende punten gelet:

  1. Afstand: we hebben de panden zo aangepast dat de gasten te allen tijde 1.5 meter afstand van elkaar kunnen houden
  2. Routing: in de panden hebben we een routing volgens de richtlijnen van het RIVM. Bestickering en looplijnen zijn ook beschikbaar met de branding van het bedrijf. Denk aan bijvoorbeeld het logo of de huiskleuren
  3. Hygiëne: op meerdere plekken in het pand zijn desinfecterende middelen te vinden
  4. Catering: aanpassingen zonder af te doen aan de kwaliteit
  5. Communicatie: door te werken met een Hygienics Host, staan wij garant voor zowel visueel beeld op verschillende plekken in het pand met hygiëne richtlijnen als een persoonlijke, doch prettige, manier van aanspreken

Bij boeking bewaken wij veiligheid van jou en jouw gasten te garanderen.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kunnen mijn gasten en het Amerpodia personeel 1.5 meter afstand bewaren?

    Door een duidelijke bewegwijzering in de huizen van Amerpodia, kunnen de gasten gemakkelijk en veilig hun weg vinden richting de zaal. Daarnaast is het mogelijk om een ticketservice bij ons af te nemen. Door middel van deze service kunnen wij garanderen dat er op verschillende momenten, verschillende gasten toe gelaten worden in het pand. Tot slot heeft ieder evenement een Hygienics Host: iemand die expliciet toeziet op het naleven van de RIVM richtlijnen. Door deze host samen te laten werken met al het aanwezige personeel en specifiek met een medewerker van de schoonmaak, kunnen wij voor en ook tijdens het evenement optimale hygiëne bieden.

  • Waarom bieden jullie kaartverkoop als service aan?

    Via de verkoop van kaarten kunnen er verschillende tijden worden gecommuniceerd om aanwezig te zijn. Op die manier weten wij zowel wie in het pand is als dat wij kunnen garanderen dat er ook bij de in loop genoeg afstand zal worden gehouden. Tickets worden online aangeboden en kunnen niet bij de kassa worden gekocht. Het uitprinten van een ticket is bij ons niet nodig: onze medewerkers scannen de tickets van een smartphone. Zij voeren op veilige wijze ticketcontrole uit.

  • Hoe werkt het met de looproutes?

    In alle huizen wordt zoveel mogelijk eenrichtingsverkeer toegepast op de looproutes van de gasten. De routes wijzen zich vanzelf dankzij de bestickering en de overige bewegwijzering. Deze vorm van communicatie kan eventueel in iedere gewenste huisstijl (logo, kleur, etc.) worden uitgevoerd. Daarnaast worden de gasten ook wegwijs gemaakt door het personeel van Amerpodia.

  • Wat doen jullie aan hygiëne?

    Tijdens het programma zijn er op verschillende strategische plekken desinfectie-stations waar de gasten gebruik van kunnen maken. Daarnaast is er tijdens het event een medewerker van de schoonmaak aanwezig, die de sanitaire voorzieningen ook tijdens het evenement reinigen zal. Deze medewerker staat in contact met de Hygienics Host en maakt, waar nodig, de drukkere plekken ook regelmatig schoon tijdens het evenement. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een bar of de trapreling.

  • Wat is een Hygienic Host?

    Bij elk event in de vier huizen van Amerpodia, is een Hygienics host aanwezig. De Hygienics Host ziet erop toe dat aan elke gast voor aanvang wordt gevraagd of hij/zij/hen symptomen van COVID-19 ervaart. Deze vragen worden gesteld voor het betreden van het pand. Mensen met symptomen kunnen we helaas niet binnenlaten. De Hygienics Host is verantwoordelijk voor het zo goed mogelijk naleven van de richtlijnen van het RIVM en de aanvullingen van Amerpodia hierop. Zie ook: “Wat doen jullie aan hygiëne?”

  • Is het mogelijk om 1.5 meter afstand te houden tijdens een evenement?

    Door te werken met losse stoelen, is het mogelijk om een vast uitgemeten opstelling te gebruiken. Hierbij staan de stoelen op 1.5 meter afstand van elkaar en is er rekening gehouden met looproutes om naar de stoelen toe te lopen. Hiernaast is er in elke zaal is een bar, waar ook afstand zal worden gehouden wanneer er een rij vormt. Er zullen markeringen voor de bar zijn om te ondersteunen bij het aanhouden van 1.5 meter afstand.

  • Kan de gast gebruik maken van de toiletten?

    Tijdens het evenement is het mogelijk om gebruik te maken van de toiletten. Voor aanvang van het programma zal de Hygienics Host uitleggen waar de toiletten zijn en zorgen dat er niet teveel mensen tegelijk naar de de sanitaire voorzieningen gaan. Er kan dus soms een kleine wachttijd zijn voor de toiletten.

  • Kunnen de gasten het gebouw makkelijk verlaten aan het eind van het evenement?

    Na afloop van het evenement zal de Hygienics Host zorgen dat bezoekers gefaseerd de zaal verlaten, zodat de 1.5 meter makkelijk kan worden gehouden.

Dennis Scheffers

Sales & Events manager

Wil je meer weten of gewoon even sparren?

Offline én online

De uitdagingen die een event met een 1,5-meter-opstelling met zich meebrengt, vragen om meer creativiteit. Dankzij de vier sfeervolle panden van Amerpodia, kunnen we ook met weinig middelen een decor bieden voor een offline evenement dat ook online goed ontvangen zal worden. Dit noemen wij Hybride Events: een concept dat ons niet vreemd is aangezien Amerpodia dit voor de culturele programmering al ver voor de COVID-19 crisis eigen had gemaakt.

Kom meer te weten